onsdag 11 september 2013

stavgång

Var ute på en pw (alltså uttala det som peewee och det blir ett helt nytt coolt utryck för powerwalk....typ) med stavarna förut. Har märkt hur folk kastar avundsjuka blickar på dessa stavar. Lite som att de vore gjorda av guld, som att stavarna är typ den nya it-prylen, the shit för att få sex appeal osv......eller näe så är det verkligen inte. Folk tittar på stavarna, sen på mej och typ ler lite medlidande som om att jag använder dem för att om jag inte hade dem skulle jag välta med min stora mage.
Folk tittar på stavarna och sen på mej och typ tänker 'men hon är ju så ung!!!! stavar....REDAN???!!!'

Alltså lugn nu. Stavarna är det shit. Känner mej som en gud när jag har dem med mej ut. Forcerar fram på gatorna i värsta tempot. Bara smack smack smack och så är jag där. Som värsta stavgångs-proffset.

Bildgooglade stavgång. Denna bild kom upp. Bästa representanten för mej ändå. Där står dem och göttar sej efter ett stavgångspass (antar jag) och käkar körv mä brö (bästa käket) i träningskläder (?!) och livet är gött. Som det ska vara, Som det ÄR när man är stavgångsproffs.





Att folk glor kan oxå ha att göra att jag alltid mimar extremt intensivt till alla låtarna i mina lurar medan jag stavgångar, men det är ju en heeeelt annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar