tisdag 17 september 2013

myndigheten

Äntligen kom brevet från försäkringskassan om min 'mamma-peng'. Har lixom väntat på det för jag vill veta typ 'hur mkt dagar jag kan ta ut i veckan etcetera'. Synd bara att jag ändå inte fattar ett skit av nånting som 'beslutet innebär' och oxå att dem fipplat runt med siffrorna lite hej-vilt i brevet. Samt att datumen är en enda mix så man fattar heller inte där vad dem menar.

Försäkringskassan - vem jobbar där ens? Vilka är dem? Vad har dem för utbildning? Någon utbildning inom språk och skrift och typ siffror och sånt va? En kan ju bara hoppas. Det är ju lixom en statlig myndighet enligt wikipedia.
Men det kanske var nån prao som skrivit just mitt brev. Nån som går kanske i högstadiet och är lite skoltrött. Vi säger det tills vidare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar